Fenomen animacije/oživljavanja ponuđen je našim stalnim i novim saradnicima kao polazna tačka, kao tema za razmišljanje. Kroz proces nastajanja sveske izdvojila su se dva pojma – glumac-animator i film. Izuzetno interesantna su i razmišljanja na temu oživljavanja kao dramaturškog postupka kroz istoriju pozorišta (Svetislav Jovanov) i oživljavanja senki u indonežanskoj kulturi (Ana Popović).

Koje su tehnike potrebne glumcu kako bi valjano animirao lutku? Koja je razlika između pripreme za dramsku i ulogu u lutkarskom pozorištu? Da li različite vrste lutaka podrazumevaju različite pristupe animaciji? Šta povezuje animirani film i pozorište senki? Gde je mesto animiranog filma u eri digitalnih medija? Koja je funkcija figure duha (sablasti, aveti) u grčkoj i elizabetanskoj drami? Na ova i druga pitanja pokušali smo da odgovorimo u okviru teme broja.

bavio se Goran Gavrić. Predstavljamo i Školu animiranog filma iz Vranja, jedinu tog tipa u našoj zemlji koja ove godine slavi jubilej – 30 godina postojanja.

Švajcarsku lutkarsku scenu upoznajemo kroz dva teksta. Jedan je pogled u istoriju i sadašnjost švajcarskog lutkarstva, dok drugi prikazuje jedan od najznačajnijih lutkarskih festivala u toj zemlji – festival „Figura” u Badenu.

O novim predstavama subotičkog i zrenjaninskog pozorišta za Niti piše Jelena Paligorić, a Nina Vurdelja, učesnica programa „ASITEŽ dijalozi” održanog u okviru „Bitef Polifonije”, o japanskoj predstavi Ayanasu/Woven.

U okviru Međunarodnog festivala pozorišta za decu u Subotici po osmi put je održan Međunarodni forum za istraživanje pozorišne umetnosti za decu i mlade, u organizaciji Festivala i Pozorišnog muzeja Vojvodine. Tema jedinstvenog naučnog skupa je bila mit u savremenom pozorištu za decu. Učesnici iz više od deset zemalja sagledavali su ovu značajnu temu s različitih aspekata. Za narednu godinu planirano je objavljivanje dvojezičnog (srpski i engleski) zbornika radova. U iščekivanju istog, objavljujemo uvodnu reč profesora Siniše Jelušića i izvode ili apstrakte iz nekih od ovih interesantnih teza.

 

reč urednika / sadržaj

Share